ObchodnÍ podmínky
Tyto obchodní podmínky platí pro nákup na webu www.vladimirsveda.cz, včetně prokliků na podstránkách na servery www.aloe-vera.cz, www.mladnete.cz, www.originalnikalendar.cz, www.gojihimalyo.cz, www.gojiramissio.cz.
Podmínky blíže upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.
Kontaktní údaje
E-shop: www.vladimirsveda.cz
Provozovatel: Ing. Vladimír Švéda
Bydliště: Puchýřova 2321/9, 628 0 Brno
IČ: 70296961, DIČ: CZ5805166521
Zapsán v živnostenském rejstříku - Magistrát města Brna
Telefon: +420 775 656
027
Email: sveda@aloe-vera.cz
Kontaktní adresa: Puchýřova 2321/9, 628 00 Brno
Seznam provozoven: Puchýřova 2321/9, 628 00 Brno
Provozní doba: Po-Pá 9:00-17:00 hodin (po předchozí
domluvě i jinak)
Prodávající se zavazuje na písemnou nebo elektronickou korespondenci ze strany kupujícího reagovat neprodleně, nejpozději ve lhůtě dvou pracovních dnů.
Informace
Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.
Informace o přijímaných způsobech platby jsou zpravidla
dobírka nebo platba převodem předem. Ve formulářích systému FAPI se používá i
platby kartou přes GoPay. Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na
způsobu platby.
Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím
nabídky.
Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě,
které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní
účinky.
Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená
přijetí nabídky.
Fotografie uvedené na stránkách obchodu odpovídají
prodávanému zboží.
Doručování zboží
Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 5 dnů od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u dodavatele zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do dvou pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
Daňový doklad ke zboží odešle prodávající kupujícímu po
zaplacení zálohové faktury současně se zbožím fyzicky nebo elektronicky
e-mailem.
Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné
formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění
a jakým způsobem může kupující práva z nich uplatnit.
Cena a způsob doručení
Nedodrží-li prodávající lhůtu pro dodání nebo odeslání
zboží, doručí kupujícímu zboží s dopravou zdarma. Ostatní nároky
kupujícího tím nejsou dotčeny.
Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je prodávající oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží prodat jinému zákazníkovi.
Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před
dodáním zboží.
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo
předá ve 14denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy
odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu
či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení
zboží.
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně
odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od
odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího
přijal. Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik
možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve
stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne
na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení
či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.
Vrací-li kupující zboží osobně v provozovně prodávajícího,
vrátí prodávající výše uvedené platby do 7 dnů od odstoupení od smlouvy
kupujícímu.
Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u
smluv na dodání digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném nosiči, či u
smluv o poskytování služeb, v obou případech za podmínky, že ke splnění došlo s
předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení
od smlouvy; dále u smluv na dodávku služeb nebo zboží, jejichž cena závisí na
výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího; u smluv na dodávku
zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a u smluv na
zboží, které podléhá rychlé zkáze, u zboží, které bylo nenávratně smíseno s
jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze
vrátit; u dodávky zvukových či obrazových nahrávek nebo počítačových programů,
porušil-li kupující jejich původní obal; u dodávky novin, časopisů nebo jiných
periodik; u smluv o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času
poskytovaných v určeném termínu nebo u smluv uzavíraných na základě veřejné
dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby.
Práva a povinnosti z vadného plnění
Jakost při převzetí
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo
oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu,
není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost
neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o
vady zboží, za které prodávající odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
Zákonná práva z vad
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24
měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu
zboží nebo v připojeném návodu. V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své
volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na
to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
• odstranění vady
dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
• bezplatné
odstranění vady opravou;
• přiměřenou slevu z
kupní ceny; nebo
• vrácení kupní ceny
na základě odstoupení od smlouvy.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana
porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by
druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí
reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží
větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na
slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného
opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.
Vyřízení reklamace
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si
zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna
volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu
vady, která se ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o
koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží
prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě
zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a
kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří
pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí
potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu
v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od jejího uplatnění, pokud se s
kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující
stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující
požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do
jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout.
Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího
jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně
vynaložených nákladů.
Ochrana osobních údajů
Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout
jiným třetím subjektům než smluvnímu dopravci za účelem dodání zboží.
Prodávající umožní nákup bez registrace, přičemž údaje
neregistrovaných kupujících využije výhradně k plnění předmětu smlouvy, nikoliv
k marketingovým či obchodním účelům.
Prodávající je oprávněn zasílat kupujícímu vlastní obchodní
sdělení, jen pokud si je kupující aktivně vyžádá, a to jen do doby, než
kupující prodávajícímu sdělí, že zasílání chce ukončit. Toto sdělení kupující
může učinit na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy,
aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady.
Řešení sporů
Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní
řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne.
Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992
Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce
(www.coi.cz).
Ostatní
Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským
zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a
dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně
odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 14. června 2015.